TripTripOutOfGermany?!

Igår red jag Athletica :) Hon va riktigt duktig faktiskt :)
Vi markarbetade oss lite först - hade en cavaletti,
o sen hade jag också en kombination med kryss.
O Hon stannade inte en gång! :) det var inte högt, 30-50 cm kanske,
men, huvudsaken e att hon inte stannar o får lite förtroende igen! :)

Sen som avslut red vi ut, då tänkte jag - nu ska jag vara lite
livstestare här o rida med långa tyglar, först i skritt!
O det gick bra, så då travade jag med lite längre tyglar,
o tillslut galopperade jag med långa tyglar, ställde mig upp i lätt sits
o gasade lite, hon tyckte det var mkt läskig, eftersom hon då inte så mkt
kontakt med mig, så hon hoppade till för allt hela tiden,
men det gjorde inget, för hon gick iallafall framåt o va lugn :)
Så va sååååå stolt över min lilla prinsessa :D ♥

Idag red jag ut på Arabella - för jag red med i lektionen klockan 3!
O vi alla vet att hon inte går sådär jättegärna över vatten, så givetvis skulle
vi till en bäck o rida fram o tillbaka över den ! :)) Rene e så snäll ibland,
mot dom andra två, eftersom det va dom som ville det, haha!
Så jag va ju på ngt magiskt vis tvungen att få över henne!
Tillslut tog Rene o bröt av en bit av en gren(en stor gren, haha)
O ställde sig bakom o shasade, tillslut hoppade hon över,
hon som i normala fall e typ 175-180 hög, var max en meter i avsprångspungtet,
så långt ner sjönk hon ihop eftersom ett 10 cm hög vattenpöl e livsfarlig!
Rene förklarade det till dom andra, såhär;
Karen:Ja satt hon kvar då?
Rene: Haha, jadå, inte så där väldigt elegant, men på satt hon!

Hahaha! tyckte jag lät väldigt komiskt!
4 gånger hoppade hon över sista gången va hon nog nästan 150 hög :)
Gick alltså bättre o bättre :) Pisken fick jag hålla i sen, för utan gick det icke ;)
Det här e förresten den nyaste av fölisarna - en hingstpojke :)

Kommentarer
Postat av: Anna

så söt!vems föl e det?

2010-05-17 @ 20:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0