Usch då - sjuk va man ju...

Mot Andreas vilja(såklart) så tänkte jag minnsann rida Athletica lite idag!
Andrea frågade om jag skulle longera eller rida när hon kom in i "utestallet"
där jag nästan höat klart,
även fast jag inte skulle - så kände jag för det.
Jag gjorde det ju så sakta!
Jo - Rida sa jag att jag skulle.
Ja, du känner väl dina egna gränser då
o tar det försiktigt, din mamma bad mig stoppa dig,
säger Andrea!
haha - jodå, visst, inga problem tänkte jag.
Så jag sadlade färdigt och började rida.
Andrea kom efter några minuter med Doreen som hon skulle longera lite.
Och givetvis fick väl Doreen(som aldrig gör NGT) nå tokryck o sparka o bocka.
Och jag har ju givetvis den lugnaste hästen i stallet(eller inte)
Så Athletica ville göra samma sak.
Tur att vi är van att diskutera och att Athletica vet vem som e bos´sen :D
Så hon skäprte sig snabbt :)
Sen när Andrea var klar, kom Noemi och Willy in.
Jag började galoppera lite.
Och som vanligt är hon inte så fin i början.
Så jag kunde ju inte bara låta henne gå som ett ärsle
utan att jobba och bara bråka.
Utan jag blev ju så illa tvungen att börja jobba igenom henne *suck*.
Sååå ni anar inte hur förbannade ont jag fick sen då :(
Usch, jag kunde knappt gå, eller andas!
Jag e lite dum av mig ibland! :(
MEEEEEEEEEEEn, Athletica gick jättefint,
och verkar gilla sitt nya träns mktMktMKT :D

Så jag e lite stolt över mig själv, eftersom Athletica bara blir finare o finare :)

Nu ska jag studsa in i duschen, sen sova!
Jag är ganska trött!
I morgon hoppas jag verkligen att Eltje eller Nina kommer o rider min lilla
prinsessa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0