25 november

Onsdag = löshoppningsdag! :) m dressyrhästar, funfun.

Först morgonfix, som är ge kraftfoder, höya & halma.

Sen plocka fram hästarna som ska löshoppas, var:

Conchetto, His Higness, Rosé, Lady Locksley & Doreen(tror jag hon heter, D-ponny e det)
London skulle på kvalitetstävlan (eller ngt liknande) så hon gick inte.
Det gick ganska bra, fick skratta många gånger alltså,

Teknik = finns nästan inte!

Den enda som är ”hopphäst” är Conchetto, men efter holland, kan jag inte säga att d var ngt märkvärdigt! :) förutom att det är en stor hingst ”bäbis” på 2 ½ år! :) och väldigt söt.
Plus att jag för första gången i hela mitt liv har rakat en häst – tur den var snäll! :)

Men det var rätt roligt alltså :D hihi^^, lilla Jerry, han är fulsöt! :)
Det e en privatägd ponny!
Sen va det rast mellan 12-14, som vanligt.
Efter det fick jag göra iordning de 4 ponnisarna som skulle gå lektion – Mona, Mandy, Conny & Paladena.
Pluttisar!

I alla fall gick det bra, så söta små hästar så! :) Mona är till nu min favvo, hon e så jävla fräsig! 

Sen gav jag hö & foder – sopade. Skyndade mig som attan för att hinna rida Athletica innan min tyskalektion.

Hon var lite bättre idag, men brallade till ngn gång, och lekte rädd, så man fick bli lite grining & säga fy!Hon var bättre i skritten idag, inte så tjurig!
Men!!!!!!gud vad hon skjuter ut bogarna när det inte passar sig du!
Skjut hit, skjut dit – nej jag tänker minsann inte gå ordntligt.
Argh, men efter några tillrättasägelser – gjorde hon nästan inte d mer! Dukig flicka!
Några galopp(kort intervaller) blev riktigt fina, hon arbetade till&med lite in under sig och ner i nacken! Bäst i höger,men ok i vänster också!
Jag vill ha backar och sen ut och leka & bygga muskler m lill Athletica!

Nu ska jag sova!

Gute Nacht! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0