Söt Pojken =)

Ja, förlåt för trög skrivning.
Jag har verkligen varit på URUSELT humör!
Det är ingen hemlighet tror jag!
OjOjOj, vad STORTOKIG jag har varit...........

Men, idag blev dagen lite bättre :)
Jag och Erika, tillsammans med Cornelia och Ida var och jobbade på Vålbacken, med Pia som stallpersonal :)
Först blev vi sen, för min otroligt snälla, söta buss kom ju inte, jag väntade bara i 45 minuter på den :)
Så vi blev sen, men var ohyggligt snabba tkr jag :p
För vi var nästan klar till 20 över nio.
Sen red vi ut första hästgänget, jag red på Orlando, som jag sedan också provred!
Ngt som gick jättejättebra :D
Först var det ju så att han var myeeeee pigg i början efter uteritten, men sedan!!
Han blev som en helt annan häst!
HELT SJUKT!
Mamma hjälpte mig, och utan innspänningar och allt gick han så otroligt fint!
Det går inte att jämföra med hur han går på lektionerna vi har.
Vi hoppade ju också.
Först i trav, över markbom sedan en liten sax.
Han gick så lungt och samlat, så han trodde nog inte att han kunde hoppa när han gick så lungt, så han frågade:
"Ska jag verkligen hoppa nu, i den här formen och tempot?"
Ja sa jag, och då skuttade han över!
Han var så söt.
Pia sa att han blir så stark efter hindren, så jag skulle lägga volter.
Det gjorde jag bara de 2 första sprången tror jag.
För det behövdes INTE!
Mamma satte upp till 5,5'an, och ja, det gick bra där med.
Sen ville jag komma emot i galopp också.
Så vi satte ihop det till ett stigsprång, på 70 kanske, man behöver ju inte hoppa högt för att se.
För Orlando hoppar ju typ 140 i alla fall ;p
I alla fall var det inte ngn häst i handen, jag gjorde allt med min kropp, INTE HÄNDER.
Inte ens mot hindret, han gick så lungt och sansat, både mot, och efter.
En otrolig härlig känsla va det att flyga med Orlando idag.
Och det hoppas och tror jag att jag kommer göra många fler gånger.
Han blir nog nämligen min :D

Gossepojken <33333


Kommentarer
Postat av: Ancha

Snygg - nästan lika fin som Foxen!

2009-03-22 @ 19:07:45
URL: http://anchalott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0