Skam den som ger sig! *STOLT*

Haha, äntligeeeen!
Jag fick till det, in alla bilderna + att få dom användbara på datorn :)
Duktig liten flicka till mig själv! ;p

Veckan har väl inte varit så rolig.
Är hemma från skolan, pga vissa omständigheter, blablabla..
Så jag har varit hemma, och varit mkt i stallet, och med småbarnen, gullepluttarna!

Har börjat rida Fox igen :)
Dom senaste gångerna har han varit SÅÅ duktig lillpojken!
Då e han min bejbis, annars e han mammas.. Hehe ;)

Onsdag:
Vi red lite i skritt först, han var JÄTTEDUKTIG och avslappnad hela tiden!
Jag tror att jag har blivit lite rakare nu också, och stabilare, så han slipper gå och hjälpa mig att hitta.
Så det går mkt bättre nu!
Han svarade jättebra på nästan allt, men var dock en liten busig pojke när vi travade lite,
Men med tanke på att han har stått i nästan 1 1/2 mnd, så är han otroligt duktig! :)
Ibland, i skritt då, så sökte han faktiskt stöd och böjde på nacken, det är inte ofta han känner att ryttaren uppepå är så välbalanserad så han kan göra det, det kändes mkt bra :) (a)

Vi avslutade efter 2 travvarv åt vänster och höger, när han lugnade ner sig igen.
Han var mkt nöjd själv :)

Torsdag:
Red i dag också!
Idag var han ännu finare än i går.
Sökte ännu mer stöd, och ville böja på huvudet många gånger.
Det känndes jättebra :)
Jobbade lite i serpentiner, öppnor, skänkelvikningar i skritt.
Han svarade bra på allt, ibland, spec skänkelvikningarna, blev jättefina.
Han trampade bra under sig också :)
Sen travade vi lite mer idag!
För han ville lyssna på det där lugna ner dig örat ;p hehe.
Han lyssnade jättebra, gick ngt fort, men han lyssnade på mig när jag bad honom att lyfta upp mer i stället för att gå fortare, det tyckte han ju var mkt jobbigare, så länge orkade han inte det, men en lång+kortsida kanske, en gång i då och då. Då blir han så rund och fin och kliver under sig så bra!
Fox har världens härligaste trav!
Jag satt ner lite, det gick fort, och han var studsig, men jag SATT :O otroligt!
SÅ jag blev SÅ GLAD :D
och då blev Fox också glad :) för han är en sådan där häst som vill att ryttaren ska vara glad :) då blir han så rolig att rida :)

Så, tack för att du va så duktig bubbeliten.
Hoppas vi kan rida idag igen, om det inte blir storm :(

Hade så bra:)

Kommentarer
Postat av: Anki

D e rätta takter - mammas häst!

2009-01-16 @ 23:34:10
Postat av: Ancha

Hehe :p

Jaja, men när han e snäll e han min :)

2009-01-17 @ 20:10:27
URL: http://anchalott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0