Jahapp...

Lite lojt med bloggande i helgen, med tanke på det som var i fredags...
Så manhar inte riktigt haft ork eller lust att skriva så mkt..

Men, får väl prova att skriva lite igen nu då.

Igår red jag på Fox, för att se om han kanske skulle bli på lite bättre humör, han har varit jättenere, han också efter att vi tog bort Lenda.
Det gick faktiskt ganska bra!
Vi gjorde inte så ansträngande saker, utan han fick bestämma hur mkt och vad han orkade med.
Vi skrittade först lite, öppnor, slutor skänkelvikningar, tog en bak eller framdelsvändning också, eller lite blandat kanske?
Sen travade vi på spåret, 8-volt och sen lite mer samlad trav, så jag satt ner, men det orkade vi inte så länge, då blev han bara springig, och då slutade vi att trava samlad trav.
Jag red ju faktiskt för honoms skull, så han skulle tänka på ngt annat. Och det tror jag han gjorde :)
Han ville galoppera, så då gjorde vi det, höger först såklart, eftersom vi ( oturotur ) red i höger varv, men han fattade direkt, och galopperade på så fint så.
Ett par tre varv, sen ville vi galoppera vänster också!
Det gick också jättebra.
Och efter det avslutade vi, då var han nöjd med sig själv, och jag tyckte det hade gått riktigt bra, så vi bägge var nöjda! :)

Tidigare på dagen var jag iväg och red för Lotta Zarh (ursäkta om jag stavat fel), det gick också bra :)
Lånade en häst som hette Sören, ett gammalt varmblod, som var jättemysig!
För att vara första gången jag ens träffar hästen, så gick det väl otroligt bra på lektionen.
Lotta tyckte också att det gick bra, och att jag red bra, hehe, hon e så rolig hon ska jag säga er alla !
Duktig e hon också tycker jag ! :)
Så ska nog fortsätta rida varannan söndag, om det passar, och jag har ngn häst att låna!
Jag har ju ridit för käre Lotta förr, när jag red på ridskolan...

Ne, ska ut och rida på Fox nu, en sväng i skogen tänkte jag, för jag har ju ätit min middag; ett pitabröd med kylling, så jag är PROPPAD!! Hehe.
Det är inte så kallt idag heller, så vi kan rida lite "hårdare" eller, vi kan busa lite mer, det låter bättre, för det är det jag har tänkt, få mina, och Fox's tankar på ngt annat en stund, och ha lite roligt, tillsammans!

Så puss på er alla ! :)
Kommer kanske ett litet inlägg till senare idag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Naw, ni har ås fina hästar :) synd bara att ni tog bort två :( <33333333333333

2009-02-17 @ 21:57:21
Postat av: Ancha

Tack så mkt <3 :)

Ja, det tycker jag också :( <333333333333333



( Vem e du ? ;p )

2009-02-18 @ 19:10:22
URL: http://anchalott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0