Tack Tack :)

Igår så hjälpte Katrine mig med min lilla bushäst!
Hon är jätteduktig, och det blev min lille bebbis också ! :)
Hon var nästan duktigare än mamsen Bella, för hon tyckte inte det var en jättebra idé´,
men hon är ju snäll, så när hon hade visat att hon inte tyckte det var så jätteroligt,
så var hon ju snäll i alla fall!
Så jag ska öva på henne lite, det ska nog förhoppningsvis gå bra.
Sen ska jag givetvis prova med bebbisen min.


Det Katrine gjorde var att hon fick space mellan henne och Cortari på volt runt sig,
så när hon gick lungt en runda, så vände hon,
och det var ngt nytt, hur hon gjorde,
ngt jag tyckte var väldigt bra!
Hon tittade på rumpan, gick mot den och bad Cortari flytta ut rumpan, så hon stod med framdelen mot henne,
det gick bara en gång tror jag, så förstod hon ganska bra!
Så fort hon flyttade ut rumpan, sänkte Katrine huvudet på henne själv, och "mjuknade" i kroppsspråket och la ner linan på marken, för att Cortari skulle få sin belöning:Eftergift.
Och när Cortari hade stått still en liten stund, och slutat tugga(för när dom tuggar, ska man inte störa dom, för det är väldigt bra att dom tuggar!), så bytte hon varv,
hon "pekade" ut vägen efter att hon fått kontakt med det nya innerögat,
och ngn gång smackade hon lite också!
Men jag är otroligt stolt och lite chockad över att hon var så otroligt duktig!

Så nu ska jag öva på att backa henne, flytta rumpan med hjälp av att titta på den, ock "peka" med handen mot rumpan,
och sen få ett utrymme mellan mig och Cortari.

Det kommer nog gå bra =D


Pluttbäbisen till mamman sin



Så:

Tack så jättemkt Katrine =D

Kommentarer
Postat av: anki

Och på torsdag kommer Katrine igen - toppen!!

2009-04-28 @ 12:38:02
Postat av: Erika

Jag visste inte heller att man skulle ha 20 minuters nervärmning :P

<333333333333

2009-04-29 @ 21:35:48
URL: http://sxmissbrukare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0