Borta....

Idag jobbar jag själv igen..
Rene e inne på sjukhuset o gör en koll på om när o hur han ska operera...
Jag hoppas allt går bra o att han inte behöver vara borta länge!
Han sa igår att jag kunde ju rida stona om jag ville.
Så jag börjar med att longera royal blend - han vill jag inte rida :)))
Sen tar jag fuxstoet, borstar o longerar lite.
Då kommer Andrea o jag ber henne om att hjälpa mig när jag ska upp,
för när dom höll på att rida in henne, fick hon panik när dom hoppade upp,
så hon slog bakåt o runt engång.
Så jag hoppar upp, o lägger mig lite över, men Andrea rör henne inte framåt,
så hon blir jätterädd o hoppar bakåt, men jag hoppade då ner innan hon stegrade.
Sen sa jag till Andrea att nu måste du upp, för hon väger inte så mtk som jag,
o då tkr hon kanske inte att d e så hemskt.
Så då hoppade Andrea upp, o jag förde henne i skritt samtidigt, o då va hon inte så rädd.
Sen gjorde vi inge mer med henne, för hon ska ändå hem idag,
va bara 2 dagar här för att dom ville göra en försäljningsfilm.

Efter det red Andrea Rose, o jag gjorde i ordning den stora bruna.
O hade jag inte varit sjuk o snufsig o nysit hela tiden hade jag nog ridit runt lite på henne.
Men jag och Andrea bara longerade henne idag det e jobbigt nog, för hon rör sig inte
en millimeter av sig själv..... Så jag tror Andrea sprang mer än hästen, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0