20 november 2009

Hallåå!

 

The first day – gick faktiskt överraskande bra!

Klev upp litte sent, så var i stallet 5 över 7 kanske!? Men med tanke på att jag skulle få sova hur länge jag ville, har dom inget att klaga på!

Jag kom ut i stallet, och där var René, som inte pratar ett ord engelska -_-

Men jag förstod att jag skulle lägga in ny halm, och ge hästarna hö efter hans försök att visa mha  armarna, så det gick bra ändå!

Sen skulle jag sopa – ”main stable” med dubbla boxar(alltså på båda sidor) låt oss kalla det stall A så jag håller isär litte här!

Det gick också relativt bra, men mitt i sopningen, som förresten görs med en halmsop -_-

Skulle jag hjälpa hon jag inte minns namnet på att he ut några hästar, dom tre som står i samma box, de större ridskole ponnysarna (2 st) och den svarta hästen längst ner.

Plus Athletica:)

Vi sadlade på en häst åt René, sen longerade vi Lady L, som man måste vara väldigt försiktig med när man tränsar, man får inte he bettet in i munnen mha handen, utan hon måste ta det själv. Hur som helst gick det bra.

Sen longerade jag Rose i skritt trav & galopp i båda varv innan min okomihågiganamn arbetskamerat tog över för att träna på att gå över bommar på lina.

Tvättade hingstens muggfötter. Och Roses bak skenor(?? Fram på nedre delen av benet).

 

Sen har vi rakat sopat och kört bort löv till den stora guldmedaljen idag, fyttirakkern :o

Hur mkt löv som helst …. :/

 

Sen höll jag på lite med ”min” häst, Athletica – skimmelsto på ca 11 år.

Vi lärde känna varandra lite och longerade oss bara idag!

Hon har inge bra rörelse i bak, och har svårt för att få till att komma in under sig.

Så vi körde löst inspänt först  i skritt LITE trav & sen galopp i båda varv, innan jag spände in lite mer ”riktigt” och krävde lite mer arbete och power i henne, först i galopp, sen i trav.

Och då snackar vi om att få henne att ens gå i närheten av sina framfötters nerslag i marken, hon var säkert 2 dm ifrån i början, och på slutet kanske 5 cm,

Så det gick ganska bra.

Hon är väldigt stel också, så vi tar det lilla lugna en stund nu i början så jag ser var för slags häst jag har att göra med.

Men hon verkar vara supertrevlig i huvudet och en god individ, så det är bara att hoppas att det visar sig att det stämmer.

Hon har förresten spåbox som mockas varje dag :)

 

Tschüss


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter ju som att det är helt okej! Kanske lite för lite att göra eller :)) MEN jag vill ha bilder - i massor. E så kul att kunna se det du beskriver! Bilder från utsidan av hus o stall, ridhus m.m. Och från insidan av desamma samt av familjen, djuren och din häst såklart!! Puss o kram

2009-11-24 @ 17:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0