Hela veckan lång :D <3

Har varit på skolan, HELA veckan, duktigtduktigt ! :)
Åkte långfärdsskridskor på idrotten i måndags, SKITKUL! :D
Jag va den första som ramlade, men ramlade bara en gång *stolt*
Men höll på att ramla, många gånger, om man säger så ;)

Tisdag
 Bläblä dag, kollade på ngn konstig: resan till galaxen, film eller va den hette!

Onsdag
2 prov

  • Häst och stallskötsel:Hästens Allmäntillstånd
  • Ridning,körning grundkurs: Ryttarens hjälper

Det gick ganska bra hoppas jag :)
Annars var den stalltjänst på morgonen, gick ganska bra :) Tog lilla stallet, där Karuso givetvis hade förstört höautomaten -_-, men jag och Carro fixade det :)
Vi blev klar med stallet till frukost, d.v.s. halv 10 =D
Åt frukost och körde teori sen, det va jättejätteroligt! Hade foder.
Vi kollade på olika typer,  "jobbade" lite med dom: gruppering/sortering och så.
Sedan spelade vi ett spel, det va en jätterolig lektion! MeraMera!!! :D

På ridningen hade vi longering och sitsträning, jag longerade ErikaOscar först.
Åh gudarnas gudar, vilka kommentarer den flickan har, jag vek mig nästan dubbel av skratt!! Inte så smart när man longerar, men ja du, dom som tittade på ( Marit, frida, kanske ngn av dom andra tjuvkikade lite ) skrattade också, så det var svårt att hålla sig, men jag lyckades i alla fall ha kontroll på bubben!
Sedan longerade Erika Frida, som har en en axel som hoppat ur led :/ stackars min lilla flicka!
Dom va lite söliga av sig, så jag fick rida Bally istället, och Carro longerade mig!
Det va jättekul, och gick över förväntan: BRA!
Jag gjorde "vanten" i galopp i stället, MKT lättare än i trav! Hehe (a).
Ramlade inte av, det gjorde ingen, i ngn av grupperna, GoodGood!!
Hann med bussen hem också!!
En mkt mkt bra dag i stallet, med bästaste sällskap!! <33

Torsdag
Hade traktor på förmiddagen, usj vad hemskt! Jag kan inte backa, helt seriöst, blir helt vansinnig!!!!!
Men körde en ganska fin och snäll traktor ;p
Sedan hade vi data, usj, där var det "prov" fast inte riktigt prov, vi fick "hjälpa" varandra, men det va med betyg!..
Gick bra, fick MVG ;D
Som jag förresten också fick på PowerPointen, mkt nöjd!

Fredag
Klasstimme först, jag och Erika fick vara ordförande och sektritär eller va det nu heter..
Haha, muppas ungarna mupps med andra ord ;)
Sen va det biologi, gick igenom frågorna från istiden, mineraler, bergarter(geologiska kretsloppet) och så! Sen gick vi igenom kolets kretslopp..
Och påbörjade grupparbete :), jag ska vara med lille Lena och tokiga Carro! =)
Jag tycker om biologi faktiskt, så länge jag slipper rita...

Sen hade vi häst och stallskötsel, men ingen lärare, för hon var borta, så Carin tog  närvaro och släppte in oss i datasalen. Vi skulle jobba med inlämningsuppgiften : Smitta.
Jag var nästan klar, så jag gjorde klart och lämnade in den, sen va det free time, som spenderades med Kattis, Sandra och Lena :D

Lunch och sen hem!

Tack för en underbar vecka!

Love you my class <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0