Uteridning :)

Ne - idag så red jag på utebanan med Athletica - va lite spänd
på hur det skulle gå - hon som e så känslig på ljud!
Jag gick ut - stängde om mig.
Och  hörde traktorn - Jippie. Jag väntade, tills han va klar, hade
stängt av den och stängt igen.
Sen hoppade jag upp :)
Hon va jätterädd för allt, men kunde liksom inte bli rädd
o springa iväg eller göra ngt heller - eftersom det va så farligt,
hihi!
men sen efter ett tag, när hon lugnat ner sig och till&med hade vågat
galopperat ett halvt varv några gånger.
Så gick hon bra :)
Hon gick väldigt bra i galopp - väldigt lungt sansat & samlat.
Mkt fint mkt fint.
(jag red ju MED bett idag, så hon gnisslade tänder, men inte så mkt som förut)

Hon hoppade löshoppning idag också, jag gjorde d själv med henne.
Så jag gjorde en grisrygg(när första bommen e lägre, andra högre, tredje lägre igen.
Så det e långt o dom måste lyfta ryggen.
Hon svarade väldigt väldigt bra på det!
Hon va såååååååååå lugn. Jag fick till&med ta pisken för att
hon skulle gå framåt ibland!
Det e bra, för oftast brukar man få hoppa framför henne för att
hon ska lugna ner sig lite!
ne, jag är sååååååååååååå näjd med Athletica idag :D
*Pussapåhästen*

Goooooooooood natt :)
(Har ni förresten lagt märke till att Athletica, ALLTID tittar in i Kameran?? )

Kommentarer
Postat av: Anki

Och jag o Athletica e så nöjda med dig! Världens bästa Anne-Charlotte <3

2010-03-03 @ 23:24:16
Postat av: ~ ♥ Ereeka ♥ ~

Haha, tänk om man hade en lugn häst vid hoppning?! :O

(Jaa, & hon är jättesöt :D )



<33333333

2010-03-04 @ 17:46:43
URL: http://ereekapalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0