Utförligt :)

Först ut Tessa:
Ja - hon e ju som sagt under igångsättning, så det e begränsat hur mkt
man kan göra med denna dam!
Plus att ridhuset i morse va lite fruset - det e ju kallt igen :(
men hon var helt okej !
Lite lat - två galoppsprång, sen fick jag kicka o kicka för att hon skulle
galoppera på vidare - haha , Tessa xD

Nummer två - Athletica:
I början va hon inte alls bra - jag red i bara grimman, men med sadel.
Hon ville bara bocka å springa o skena åt sidorna o stöka på.
Så då blev jag lite förbannad, tog ett spö,
tuchade faktiskt denna flicka, hon hatar spöt - men ibland e d nödvändigt!
Red med det en stund - sen va hon jättefin :)
För att vara Athletica altså ! :D
Vi jobbade mer i galopp - eftersom hon va värst där,
så vi gjorde både öppnor o skänkelvikningar i galopp,
det tyckte hon va jobbigt, men efter d avslutade vi - eftersom
hon gjorde det ganska bra! :)

Nummer tre - Arabella:
Jag red Arabella utan martingal, för att hon kan få gå mer fritt,
och då kan jag jobba henne i en bättre form! :)
Jag red henne tillsammans med Noemi som red på Willy :))
Hon va lite nervös o ovillig i början, som hon brukar,
men till tider gick hon riktigt fint! :)
Hon är väldigt känslig i munnen, så man måste va försiktig,
annars studsar hon med huvudet långt upp i taket o panikar!
Men hon gjorde inte det igår! :)
Hon va duktig flicka! :) Stor e hon också,
känner mig sååå liten brevid henne,
men inte på! :) Då känns det lagomt :)

Nummer fyra: Joulanda:
Eftersom Ninas pappa fick ngt i ögat när han va i skogen,
va dom tvungen att åka in till doktorn,
så Nina kunde inte komma, vilket betyder att Joulanda behövdes motioneras,
av mig ! :)
Jag tkr inte riktigt så mkt mkt om henne, hon e så framtung o stel :(
Meen, det gick bra, och hon blev bättre på slutet,
när jag kräver lite mer än vanligt blir hon sur och vill inte gå,
när jag då säger till med pisken sparkar hon bakut,
så då blev det en whip per bock tills hon slutade - DUMHETER!

Ja'a, mkt ridning - o ryggen pallade alla bock och avsittningar,
tur va väl det! :)

Nu e Noemi här, hon ska rida Willy utan sadel o träns tror jag,
så ska ut å va publik! :) Ska mocka åt Athletica o rida henne också!

Bye bye ! :)

Snart får jag pussa på min Fox också! :))<3

Kommentarer
Postat av: Wilma

SV; Du verkar ju inte ha det helt dåligt du heller ;)



Klart det är kul här, men det är ganska mycket jobb också. Men det blir värt det!! :) Antar att det är så på de flesta ställen :). Hur mår du nu?



Gillar din header gumman, men jag höll på att börja gråta när jag såg den. Vet hur det känns :(<33

2010-01-24 @ 21:36:15
URL: http://irishgetaway.blogg.se/
Postat av: Wilma

Mjo, men det kommer väll när du får rida fler hästar sen :). Jag har bara tur som hamnade här!



Ja, du får se till att må bra där borta. Jag mår awesome!:)



Jättefin text är det där på headern tycker jag.. Måste bläddra fort dock för att inte börja tänka för mkt.. you know the feeling! <3

2010-01-24 @ 22:53:19
URL: http://irishgetaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0