Kortis!

Jadu - idag satt Rene på Landor S för andra gången, så då slängde han över
det andra benet också, så han satt riktigt - och det gick bra, hon hade ingen stor lust att
röra på sig som jag sa, haha, men hon va nå lugn å fin!
Sen satt han upp på Lucius - o jag kan ju säga att han inte tyckte om Rene's
täckbyxor som han hade på sig idag . så han va lite bockig o bråkig,
så han red inte länge -jag har ju honom på linan, han har ju bara blivit sutten på några
gånger!
Sen red Han His Highnes, o Longerade Conchetto!

Idag har jag haft äran att SOPA gården :) E det inte trevligt?!?
Den enda nackdelen med att det ser fint ut,
e ju att jag står bakom o gör det fint - å det e jobbigt
och ont med en icke funktionerande rygg o nacke! Haha

Jag red Arabella utan martingal idag, för jag tkr hon kan gå mer fritt
en gång ibland, hon går ju alla lektioner m martingallen,
och när jag e för lat rider jag också med den!
Hon e mkt mer att rida utan, och blir väldigt lätt nervös o stressad.
Så efter mkt strevan, fick jag sitta ner ha lite kortare tyglar o arbeta henne
i trav - utan att hon stack huvudet rakt upp i luften o o trippade o va rädd!
Så på slutet gick hon riktigt fint, i en lite högre form o bar sig själv :)
När jag hoppade av gjorde jag ngt med ryggen,
så fick så himla ont, så kunde inte rida min bockis Athletica!
Så hon fick bocka utan ryttare i ridhuset istället! :)
Hon tkr om det också! :)
Och nu är hon gul - IGEN, MAHN! :(((
Haha.

Nu ska jag he på sängkläderna o gå och sova!
Jag har ju jobbhelg denhär helgen!

Så godnatt på er ! :) Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0