Ridning =D

Okej , vet ni vad för slags dag det e idag?
Jo det e den dagen jag ska va officielt frisk igen :D
Hihi!!! :)
Så, när man är frisk - kan man rida,
så jag har ridit 2 hästar idag :)

Först ut va Tessa - som jag longerade lite först,
eftersom hon stått nu ända sen jag åkte!
Och det va väl tur att jag va så klyftig och gjorde det,
för Gahdäm vad hon studsade o for som en jubelidiot :)
Söta lilla Tessa! När hon studsat av sig - satte jag upp,
och red en liten stund :) Hon gick "bra" :)

Sen red jag Athletica :)
Jag brukar ju inte rida henne på ;)
Men, vad spelar det för roll?!? :) Ingen alls!
Jag red lite hårt idag - för hon lyssnade inte som jag ville!
Så då blev det hårdkörning idag - hon måste ju lära sig!
Så, tillslut "satt hon på ändan" och jobbade!
Och sekundvis, var hon lätt i munnen också - inte illa! :)
Hon hade dock sina protester, men det får man ha!
Hon har ju ganska mkt problem i vänster varv,
och hänger sig som en tok i vänster tygel, så det jobbade jag mkt med idag!
Jag tänker minnsann inte bära upp en häst i handen, icke!
Dom e mkt större och starkare än mig och kan bära upp sig själva
så bra så - om inte - så ska dom fasiken lära sig!!!
I morgon ska jag göra mkt mjukgörande, också ska jag nog studsa lite
med henne också! :)

Men nu ska jag duscha, sen sova - jag jobbar ju vanligt i morgon
så börjar nämligen 7! :)

Godnatt alla små barn :)


Ps - va ju "barnvakt" åt Antonia idag - visst gjorde jag fint åt henne?!? :)
Ds

Kommentarer
Postat av: Anki

Bra jobbat - mera ridning! Kan aldrig bli för mycket!

2010-02-09 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0