Fylld rolig kväll!

Jag provade i allafall mit bettlösa träns idag på Athletica :)

(bild hämtad från google.)

Jag gick ut vid två, tog på henne, passade in tränset och tog henne in i ridhuset.
Jag gick bredvid och keckade kollade läget lite om hon förstod dethär med presset,
att hon ska flytta huvudet bort från presset.
Alltså, "drar" man i höger tygel, kommer det press på vänster gamash,
och då ska hon alltså flytta bort från pressen!
FattarNii?? :) - vi hoppas på det!
Hon fattade rätt bra tyckte jag.
Så jag hedde in henne i boxen igen och tog in ponnisarna.

Sen efter lektionen så red Noemi Athletica.
Jag satt bara upp helt i början för att kolla så hon svängde med ryttare också,
ngt hon gjorde såklart, gullisen min :)
Sen hoppade Noemi upp.
Hon tyckte tränset va lite svårt, och hon är ju inte van Athletica,
så hon tyckte nog inte för bra om det, hehe.
Men snäll som hon e red hon henne :)
Eftersom jag inte får rida än.
Men, jag kunde ju inte hålla mig nere,
så jag bara hoppade upp litegranna,
och red, försökte få henne ner i form och jobba,
plus att jag galopperade henne - Noemi ville inte riktigt göra det.
Jag tyckte hon var väldigt bra på det här tränset :)
Hon gick avslappnat och fint,
fick ta pisken lite i vänster varv, för att hon skulle böja sig,
det är en förlångning av mina hjälper, som en så smart Tobbe på Ponnyakuten sa!
Då fick jag igenom vänstersidan också, och sen lät jag henne gå lång låg
ett halvt varv innan Noemi hoppade upp och travade och skrittade av henne :)

Nina kom 6 - vi skulle ut o käka :)
Så när vi ändå va ute å fartade, tog vi oss en liten prommenad, och sen
bio :)
Vi tittade på Sherlock Holmes( exakt vad filmen heter, minns jag inte - såklart :p )
Den här gången var tyskan lite för invecklad och snabb(han, dom pratade väldigt snabbt)
så jag fick inte med mig allt.
Men tyckte ändå att filmen var väldigt spännande och bra!
Ett tips från mig - se den ! :)

Nu ska jag gå och sova tänkte jag.
Guddelinight :)

Kommentarer
Postat av: Madelene

det er enkelt hvis man har lært det ;)

er jo bare å finne nuklidemasse, gange med 1,66 * 10^-27 for å få i kg, så gange med lysfart^2 :P



aah, heldig!



Ja, det er rart! 2010 går sinnsykt fort!

2010-02-06 @ 00:15:57
URL: http://funnycupcake.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0