26 november :)

Ja, torsdag – en vecka har gått!

Och jag trivs bra, kan inte klaga så mkt, förutom på att jag gärna hade haft mer att göra!

Men Edge (tror hon heter så) , hon som jobbar här nu i 2 veckor till för att hjälpa mig igång lite, har en ung hopphäst från ngn, och hon rider western, så hon frågade om jag var en duktig ryttare, och att vi kanske ska rida den lite då. Så det kan ju bli lite spännande! :)

 

På förmiddagen hände inge speciellt, som vanligt bara!

Försökte uppfostra hingsten att ge fan i att äta på mig, eller på absolut allt som går att äta på… men det går mkt dåligt med den uppfostran – små pojkar vettu! Eller liten, kan jag inte precis påstå att han är!

 

Ja, sen gjorde jag ordning lilla Mona(bild i morgon) sötponnis!

 

Och sen skulle jag ”kvällsfodra”, om man säger så, drog det ut på tiden relativt mkt med alla små barn som ville ha hjälp med att ha ner ngn sadel, hitta rätt träns, få på sadeln, spänna nosgrimmor, eller få på träns, kolla här, hjälpa där, hålla i, slänga upp.hästar ivägen till dom hästarna som skulle ha mat, haha, vims vims!

Men det är väl helt okej, så är det ju när stallet på em går över till ridskola, men tänkt att det är ju så att ja begrip ju ittnå, dom pratar ju tyska, haha!

Så jag känner mig tämligen dum när jag bara, hehe, ich nicht deutsh gesprechen! Eller ngt sånnt, oftast säger jag på engelska att jag inte pratar tyska, haha!

Men dom pratar tyska och visar, så jag förstår relativt bra, det e ganska likt svenska i vissa fall faktiskt!

 

Sen skyndade jag mig iväg till affären, och det var inte enkelt med alla dessa speciella vägar man får cykla på och inte, ojojoj! Men jag kom dit & hem utan att bli skadad *stolt*.

 

Sen red jag och Edge ilag, hon körde hit sin ponny och jag red Athletica….

Det är ngt som inte är som det ska, men vad kan jag inte sätta fingret på!

Vi får se om mina och mammas tankar och övningar kan ge några resultat då.

För hon är ju så himla trevlig och fin annars.

Jävlar vettu, ambitiös, lär sig snabbt, vill lära, öppen, men har inget förtroende för ryttaren, utan stänger som av till viss del, även fast hon egentligen inte vill det!

Ja, fortsättning följer, och backar sökes, ngn som har ngn på lager?

 

Guten Nacht


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att du trivs - kämpa på med tyskan! Kerstin hälsar att du ska ha radio och tv på med tyska program, även fast du inte lyssnar aktivt så "går det in". Du måste ta det lugnt när du cyklar..."orolig vet du". Athletica kommer att bli fin - ge henne ngn månaf så kommer det vara stor skillnad! Älskar dig!!

2009-11-27 @ 09:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0