Hoppning ! :)

Det är roligt det, i alla fall när det går bra, och det har det gjort nu!
Två dagar i rad, det är helt otroligt!
I onsdags hade vi markarbete på skolan, jag hade Dream, som jag tyckte jätte mkt om :).
Jag måste säga att det gick ganska bra!
Jag har ju inte ens gått över en bom efter olyckan i höstas, och innan det var det en god stund sen jag hoppade då.
Jag tror faktiskt att förra gången jag studsade över en pinne, var för 1,5-2 år sedan!
Och Marit sa ingenting om själva hinderhoppandet ;p.
Det enda hon sa, e som hon alltid säger: Mer fram, rundare form!
Och att hon tyckte att själva markarbetet och de små pinnarna som låg i vägen inte var några problem!

Sedan igår, så hoppade jag Fox! Och det var HÄRLIGT :D
Jag har inte hoppat honom på 2 år, och han är inte hoppad sen dess heller, han är knappt hoppad alls.
Men gud vad bra det gick!
Jag har ju tjatat och tjatat på mamma om att hon ska ha lektion med mig nu, LÄNGE, men det har inte blivit ngt, så när hon såg min och Foxs utveckling tillsammans, fick hon en chock, en possitiv chock!
Hon hade nog inte sätt mig vara stadigare i min sits.
Jag och Fox hade funnit varandra så bra sa hon, och hon tyckte att jag hade stärkt mig otroligt bra!
I vilket fall så hoppade vi 5,5:an (ett galoppsprång mellan två hinder, ofta ett lite större hinder/oxer bak). Vi hoppade väl runt 50 bara, pga underlag, och att det var länge sedan vi hoppat.
Sax in, räcke ut och anridning i trav.
Jag kan bara inte få ut med ord hur stolt jag är över både Fox och mig själv!(självgod får man vara ibland :p)

Vi kom rätt i princip ALLA gångerna.
Mamma sa att jag hade helt rätt taiming och känsla för att bygga upp hans självförtroende när det gäller att hoppa med ryttare på ryggen(för hoppa kan han, HÖGT!!!!!). Och det gjorde mig glad, eftersom jag heller knappt hoppat ngt i mitt liv :p
Jag gav han precis så mkt han behövde, och det blev inte dragit, jag var inte "hård/stark" i handen, för han slog inte med huvudet ngn gång tror jag, ngt han är MKT snabb med om man blir LITE hård i handen!
Vi kunde till&med landa i höger galopp(jag kan inte, Fox kan allt ;p)
Ne, jag vet inte, jag skulle vilja skryta över Fox, så han flög uppe i himmelen, så glad e jag!
Min goda lille pojke! :D
Vi ska i alla fall försöka komma igång med hoppningen nu, en gång i veckan, för att sedan börja låna ridhus, och då blir det hoppträningar med Anki igen! :)

Puss och snutt på er, nu ska jag titta på Let's Dance.
Vi höres ;D

Kommentarer
Postat av: Anki

Super-kul lektion! Jag e så glad att du rider min häst, det har både han och du mycket stor nytta av! Världens bästa Anne-Charlotte - jag skriver väl inte hela ramsan - det kanske blir lite skämmigt! Puss

2009-03-13 @ 20:46:46
Postat av: Ancha

Hehe :) Ja, visst e det väl det :D

Det e tack vare Fox jag blivit så bra i kroppen också :D.

Pusselipuss :)

2009-03-13 @ 21:15:43
URL: http://anchalott.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är helt underbar gumman :) Hoppas att du är nöjd med helgen :)



Höres sötgöta <3

2009-03-15 @ 20:58:24
Postat av: Ancha

Ntaw, du är HELT underbar stumpan ! <3

Alltid :D Hoppas du också e det ;*



Det gör vi deffenitivt <3333

2009-03-15 @ 21:21:39
URL: http://anchalott.blogg.se/
Postat av: Surulla

SÅÅ utrolig vakkert bilde av deg! :D

2009-03-16 @ 23:22:48
URL: http://surulla.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0