Agerat hoppinstruktör idag!

Idag blev planerna lite ändrade igen !
Jag lyckades komma iväg till Aspås, för att Elin, Erika och Coco, skulle kolla banan.
Meningen var att i alla fall 2 av de skulle rida, men det blev bara en. Pga när Coco skulle till stallet, var det för kallt, hon har ju en ganska lång bit till ridbanan i Aspås!
Och Elin kom aldrig. Så hon får antingen åka ner på banan själv och försöka förstå min otroligt vackra banskiss,eller lära sig den på söndag!

Erika red på Mirripirri, de var så duktiga så !
Och jag var "ridinstruktör" det var roligt, för jag hade ju ett snällt och ganska duktigt ekipage ! :)
Tillslut lyckades jag lista ut hur jag skulle göra för att få Miranda lugn mot hindren, och Erikas händer mjuka, och det funkade SKITBRA!
Eftersom Miranda reagerar så otroligt på hand, och Erika var rädd att det gick för fort för underlaget ( ngt det gjorde när hon busade iväg) så höll Erika ngt hårdare(men inte hårt, absolut inte).
Så vi provade med att hon skulle sitta ner, men då studsade hon som en JOJO, så, efter ngn minuts tänkande, kom jag fram till att vi försöker, i stående sits, minska tempot, utan att ta i tyglarna.
Alltså, men hjälp av storleken på höftrörelserna=farten, förhoppningsvis.
Så, Erika fick låtsas att hon kämpade för att va still i höfterna, så Miranda inte skulle få bestämma hur fort det skulle gå.
Å JÄKLAR VAD BRA DET GICK DÅ !!!



Hon hoppade hela banan, utan att ta na i tyglarna EN ENDA GÅNG, och det gick lungt och sansat, det var MKT fint att se på!
Så ska ni rida på Söndag flickor små ! :DD
PussGURKA ! <33333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0