Ridning - skänkelvikning :)

Förlåt, jag har varit jätteslö med att skriva!
Men så kan det ju vara ibland, hehe.
Det har inte hänt så mkt heller!

Idag hade vi i alla fall ridningskolan.
Jag är ju inget fan av det heller precis, men.
Jag fick Vegard, för det var "hästbyte" idag. Vi försöker rida varje häst 4 gånger var.
Han är ju då känd för att vara lat, och jag får ju alltid klagomål på att jag inte får hästarna att gå framåt! ( bra match )
Men, när vi gick ut, ställde upp, och fixade för uppsittning, kommer hon med en inspänning.
Och jag som är TOTALT ALLERGISK mot det, tänkte, den där ska faanimig INTE på!
Så, då var jag ju tvungen att rida "hårdare", ngt jag inte heller gillar, men hellre det, än inspänning.
Så, jag red, mer som Marit vill; Hand-skänkel.
Så redan i den fria skritten, bad jag honom att gå mkt framåt, och han svarade jättebra.
Sen renodlade vi hjälperna, ngt som också gick bra.
Traven gick också bra.
Skänkelvikningarna gick relativt bra.
Han böjde på huvudet.
Han gick framåt.
INGEN INSPÄNNING!!!
I Made It !

Dessutom tror jag inte hon klagade ngt på farten idag.
Lite i ställningen när vi gjorde skänkelvikning,
men minimalt.
Det är också OTROLIGT!
Sen såg hon ju givetvis när det gick som sämst också.
Men, SHIT the same!

Jag gillar Vegard, och tkr det ska bli roligt (ojojoj) att rida honom 3 gånger till =D
Då blir det hoppning på mig och Vegard också!

Ne, nu ska jag sitta så jag ser stallet - Hovis på ingång!

Dessutom; NU ÄR DET LOV =D=D=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0